Субота, 27.05.2017, 08:06

Відділення Національної служби посередництва і примирення в Хмельницькій області



· RSS
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [289]
Пошук
 Розділи новин
Головна » Статті » Мої статті

Аеропорт Хмельницький – минуле й майбутнє
В 1952 році у м. Проскурові (нині м. Хмельницький) була утворена окрема ескадрилья, яка входила до складу 98 загону Чернівецького авіапідприємства Українського управління  цивільної авіації, що проіснувала до 1 жовтня 1971 року.
До її складу входили:
-  Аеропорт: Кам’янець-Подільський;
- Аеропорти місцевих авіаліній: Проскурів, Теофіполь, Ізяслав, Полонне, Нова Ушиця.
Згідно відповідного наказу Міністерства цивільної авіації СРСР від 12.04.1971 року на базі Хмельницької окремої авіаескадрильї було створено Хмельницьке авіапідприємство, підпорядковане Українському управлінню цивільної авіації та розпочалось будівництво нового аеропорту. В 1984 році з нього, на літаку Як-40, вже був виконаний перший авіарейс. На час проголошення Україною незалежності, Хмельниччина вже була із сучасним, збудованим за всіма міжнародними нормами, аеропортом. Діяли вантажний та пасажирський термінали, митний пост.
Однак, наступні вісімнадцять років стали для хмельничан-авіаторів фатальними. Тодішня криза в державі боляче вдарила по аеропорту. Переходячи з однієї форми власності в іншу, аеропорт водночас позбувався усього. А найголовніше – припинив приймати літаки. Прийшов у жалюгідний стан аеровокзал, розбазарювалася матеріально-технічна база. Саме в цей час виникло питання про реорганізацію аеропорту і вже з 1 квітня 1994 року, згідно наказу Міністра транспорту України № 448 від 26.11.1993р., замість одного підприємства було створено чотири самостійних підприємства, а саме:
- Державне підприємство „Аеропорт-Хмельницький” ( натепер комунальне підприємство „Аеропорт-Хмельницький”);
- Хмельницьке регіональне відділення авіакомпанії застосування авіації в народному господарстві (ЗАНГ);
- Хмельницьке регіональне відділення Державіакомпанії  „Авіалінії України”;
- Регіональне підприємство „Украерорух”.
Пізніше державне підприємство „Аеропорт-Хмельницький” було перейменоване  в обласне комунальне підприємство „Аеропорт-Хмельницький” на підставі рішення Хмельницької обласної ради від 19.12.2001 року № 21, а 30.03.2004 року обласне комунальне підприємство „Аеропорт-Хмельницький” було перейменовано в комунальне підприємство на підставі рішення одинадцятої сесії Хмельницької обласної ради № 31-11/2004.  З 01.04.1994 р. Хмельницький аеропорт функціонує як самостійне підприємство. За період з 1994р. по 2010р. з аеропорту відправлено понад 80 тис. пасажирів, 2000 тон вантажу, здійснено 5500 авіарейсів. Питома вага міжнародних перевезень складала 80 % від їх загальної кількості.
Проте, за весь час існування аеропорту підприємство залишалось планово-збитковим, в зв’язку із чим накопичувались фінансові проблеми та зростала напруженість стану соціально-трудових відносин в колективі, що змусило працівників підприємства в квітні 2010 р. звернутися у відділення Національної служби посередництва і примирення в Хмельницькій області для вирішення питання щодо виплати заборгованої заробітної плати шляхом вступу у колективний трудовий спір (конфлікт). 
За ініціативи відділення, розпорядженням Голови Національної служби посередництва і примирення Окіса О.Я. № 051-р від 11.05.2010 р. такий спір був зареєстрований. Підставою  для цього стала наявність заборгованості із виплати заробітної плати перед працівниками підприємства, яка на той час складала 357,6 тис. грн.
З урахуванням того, що КП „Аеропорт-Хмельницький” відноситься до спільної власності територіальних громад Хмельницької області (функції власника виконує Хмельницька обласна рада), відділення НСПП в Хмельницькій області, в межах визначених чинним законодавством України повноважень, здійснює сприяння вирішенню цього колективного спору.
Зокрема, 21 травня та 01 червня 2010 року було проведено 2 засідання примирної комісії, а 17 червня 2010 року – засідання трудового арбітражу, де вимоги найманих працівників визнані законними та рекомендовано Хмельницькій обласній раді виділити кошти на погашення заборгованості із заробітної плати працівникам підприємства шляхом розгляду цього питання на сесії облради. В зв’язку із тим, що упродовж наступних 3-х місяців з боку облради не було вжито заходів на виконання рішення трудового арбітражу, відділенням НСПП  направлений відповідний лист тодішньому голові облради Гладуняку І.В., який у своїй відповіді від 08.11.2010р. запевнив, що спірне питання буде розглянуто на сесії облради. Однак, засідання сесії облради до цього часу так і не відбулося. Як наслідок цього, заборгованість із виплати заробітної плати на КП „Аеропорт-Хмельницький” станом на 10.01.2011 р. сягнула майже півмільйона гривень, що призвело до передстрайкової ситуації в колективі.
Зазначені обставини викликають глибоке занепокоєння і свідчать про те, що Хмельницька обласна рада, як власник КП „Аеропорт-Хмельницький”, упродовж тривалого часу не вживає ефективних заходів до покращення  фінансово-господарської діяльності підприємства, зокрема, щодо погашення заборгованості із виплати заробітної плати працівникам. На сьогоднішній день колектив комунального підприємства „Аеропорт Хмельницький” завдяки власному ентузіазму та допомозі орендарів працює за мізерну платню з надією на відновлення польотів. Унікальні фахівці терпляче чекають, доки їх знання та досвід стануть комусь потрібні.
Разом з тим, слід об’єктивно зазначити що, певна робота у цьому напрямку проводилась. Так, головою обласної ради було видано розпорядження від 28 грудня 2009 року „Про створення  комісії з вивчення ситуації, яка склалася навколо комунального підприємства „Аеропорт-Хмельницький”, а 25 серпня 2010 року проведено нараду щодо перспектив виконання польотів із аеропорту Хмельницький. Тоді ж, у серпні 2010 року, до облради надійшла на погодження Державна цільова програма „Розвитку аеропортів України на період до 2020 року” (етап 2 „Звіт про стан аеропорту „Хмельницький”), яка була розроблена на замовлення Державної авіаційної адміністрації Міністерства транспорту та зв’язку України у 2009 році фахівцями міжнародної консалтингової компанії „Аеропорт Консалтинг Партнерс” (Німеччина) і передбачала значну фінансову складову за рахунок Державного бюджету України – 19,7 млн.EUR (72,4%) і оператора аеропорту – 7,5 млн. EUR (27, 6%). Погоджений варіант програми  було направлено до Державної авіаційної адміністрації, проте, подальшого розвитку це питання так і не набуло.
Зараз, з урахуванням можливостей існуючої матеріально-технічної бази аеропорту, низької ефективності його роботи та існуючої кон’єктури на ринку авіаперевезень,  взагалі  постає питання про доцільність подальшого існування підприємства, незважаючи на те, що аеропорт Хмельницький є одним із небагатьох в Україні, який може приймати вантажні літаки.
Безумовно, доки обласна рада, як власник підприємства, не визначиться з його подальшою долею, стан соціально-трудових відносин у трудовому колективі залишатиметься і надалі напруженим. Саме тому, відділенням НСПП в Хмельницькій області було ініційовано проведення ряд узгоджувальних зустрічей між сторонами колективного спору та облраді направлені рекомендації щодо можливих шляхів його вирішення.
Трудовий колектив підприємства, хоча і знаходиться зараз по суті у передстрайковому стані, однак налаштований вирішувати усі спірні питання в межах правового поля та сподівається, що новообраний склад депутатського корпусу Хмельницької обласної ради на своїй черговій сесії все ж таки розгляне питання подальшого функціонування аеропорту Хмельницький та прийме зважене рішення щодо  реальних шляхів його подальшого розвитку.
Заступник начальника відділення НСПП
в Хмельницькій області                                                                            О. Форесь
Категорія: Мої статті | Додав: Ветрик (17.01.2011)
Переглядів: 298 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Календар


Статистика

Безкоштовний хостинг uCoz