Вівторок, 26.09.2017, 09:29

Відділення Національної служби посередництва і примирення в Хмельницькій області



· RSS
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [289]
Пошук
 Розділи новин
Головна » Статті » Мої статті

Репрезентативність організацій соціальних партнерів: досвід Хмельниччини
Репрезентативність організацій соціальних партнерів: досвід Хмельниччини
 




Важливим інструментом політичної демократії, соціально-економічних та трудових відносин у переважній більшості країн світу виступає соціальний діалог - процес визначення та зближення позицій, досягнення спільних домовленостей та прийняття узгоджених рішень соціальними партнерами, які представляють інтереси працівників, роботодавців та органів виконавчої влади і місцевого самоврядування, з питань формування та реалізації державної соціально-економічної політики та регулювання соціально-трудових відносин. Як на європейському, так і на національному рівні він є істотним для створення концепції проведення та суспільного визнання реформ.
18 січня 2011 року вступив в силу Закон України „Про соціальний діалог в Україні” (№ 2862-VI, від 23.12.2010 року), яким визначено правові засади організації та порядку ведення соціального діалогу в Україні з метою вироблення та реалізації державної соціальної і економічної політики, регулювання трудових, соціальних, економічних відносин та забезпечення підвищення рівня і якості життя громадян, соціальної стабільності в суспільстві.
Одним з основних положень Закону є запровадження принципу репрезентативності і правоможності сторін соціального діалогу та їх представників (ст.ст. 6 і 7 Закону), які вступили в силу 18.07.2011 року.  Відповідно до ст. 5 Закону загальними критеріями репрезентативності для суб’єктів профспілкової сторони є легалізація (реєстрація) зазначених організацій (об’єднань та їх статус), загальна чисельність їх членів і галузева та територіальна розгалуженість.
Питання представництва й визначення репрезентативності організацій працівників і роботодавців набуває особливого значення під час ведення колективних переговорів з укладення угод, якими визначаються умови праці та зайнятості, а також під час формування різних тристоронніх органів, котрі мають певні повноваження щодо прийняття спільних рішень.
Так, згідно ч. 3 ст. 6  Закону на територіальному рівні для участі у колективних переговорах з укладенням територіальних угод та для делегування представників до органів соціального діалогу репрезентативними є обласні, місцеві профспілки, їх організації та об’єднання, створені за територіальною ознакою, членами яких є не менше двох відсотків зайнятого населення у відповідній адміністративно – територіальній одиниці. Організації, які не відповідають цій ознаці можуть надавати повноваження репрезентативним організаціям та об’єднанням відповідного рівня для представлення своїх інтересів або вносити на розгляд відповідних органів соціального діалогу свої пропозиції, які є обов’язковими для розгляду.
Проведення оцінки відповідності принципу репрезентативності сторін соціального діалогу покладено на Національну службу посередництва і примирення.
Із набранням чинності ст.ст. 6 і 7 Закону та затвердженням  Національною службою посередництва і примирення Порядку оцінки відповідності критеріям репрезентативності та підтвердження репрезентативності суб’єктів сторін профспілок та організацій роботодавців, а також інших нормативних актів з питань репрезентативності, відділенням НСПП в Хмельницькій області  активізовано роботу щодо підвищення рівня правової обізнаності профспілок, роботодавців та їх об’єднань.
Основну увагу відділення НСПП приділило роз’яснювальній роботі зі сторонами соціального діалогу у формі спільних нарад, навчальних семінарів та узгоджувальних зустрічей.
Так, наприклад,, у серпні п.р. відділенням НСПП проведено спільну нараду з Федерацією профспілок Хмельницької області. Всім головам галузевих профспілок та представникам від роботодавців були надані конкретні рекомендації з порядку проведення репрезентативності профспілкових організацій та об’єднань роботодавців, ознайомлено з переліком документів для проведення оцінки відповідності критеріям репрезентативності для надання таких у Службу примирення. Під час наради головою Федерації профспілок області наголошено на необхідності організації згаданої роботи з метою дотримання вимог чинного законодавства України та наданні відповідної інформації іншим первинним профспілковим організаціям кожної галузі окремо.
У вересні 2011 року на базі  Центру перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ та організацій (м. Хмельницький) представниками Служби проведено навчальний семінар з питань визначення критеріїв репрезентативності сторін соціально-трудових відносин з юристами райдержадміністрацій регіону.
В ході навчального семінару присутніх було ознайомлено з правовими засадами  організації та порядку проведення соціального діалогу в Україні, наголошено на основних положеннях Порядку оцінки відповідності критеріям репрезентативності та підтвердження репрезентативності суб’єктів сторін профспілок та організацій роботодавців, а також надано роз’яснення щодо переліку документів, які надаються профспілками та організаціями роботодавців для здійснення оцінки відповідності критеріям репрезентативності.
На початку жовтня п.р. в залі засідань Федерації професійних спілок Хмельницької області за участі начальника відділення  НСПП в Хмельницькій області Бабич Т.Л. проведено нараду профспілкового активу галузевого обкому профспілки освіти і науки.
У своєму виступі начальник відділення НСПП звернула увагу представників первинних профспілкових організацій галузі на статтях 6 і 7 Закону України "Про соціальний діалог в Україні" та затвердженому Порядку оцінки відповідності критеріям репрезентативності та підтвердження  репрезентативності суб’єктів сторін профспілок та організацій роботодавців, а також на складі та роботі створеної у Відділенні комісії  з проведення оцінки відповідності критеріям репрезентативності.
Інформацію щодо порядку оцінки відповідності критеріям репрезентативності для суб’єктів сторін профспілок та організацій роботодавців доступно та в повному обсязі розміщено на web-сторінці „Репрезентативність” сайту відділення НСПП (www.nsppkm.ucoz.ru).
Важливу допомогу в цьому питанні надають і позаштатні інституції відділення НСПП (трудові арбітри, незалежні посередники), які також приймають активну інформаційну участь серед профспілкового активу, об’єднань роботодавців, органів влади.
Завдяки організованій відділенням НСПП роботі отримано перші позитивні результати - на Хмельниччині  визнано репрезентативними та в урочистій атмосфері вручено відповідні Свідоцтва керівництву Організації роботодавців Хмельницької області, Об’єднанню організацій роботодавців Хмельницької області, Обласної організації профспілки працівників будівництва і промисловості будівельних матеріалів.
Такі зустрічі представників відділення НСПП і сторін соціального діалогу дають змогу поглибити взаємодію та накреслили подальші шляхи у питаннях врегулювання чинників дестабілізації стану соціально-трудових відносин, вирішення колективних трудових спорів та забезпечення соціальної стабільності в трудових колективах області.
Отже, роботу із визнання організацій соціальних партнерів Хмельниччини репрезентативними  розпочато. Сподіваємось, що наступні зустрічі Служби та сторін соціального діалогу  завершаться також вдало.
 
Завідувач сектора аналітично-інформаційної
роботи та прогнозування відділення
НСПП в Хмельницькій області                                     Прощай О.М.
Категорія: Мої статті | Додав: Ветрик (26.10.2011)
Переглядів: 207 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Календар


Статистика

Безкоштовний хостинг uCoz