П`ятниця, 24.11.2017, 20:39

Відділення Національної служби посередництва і примирення в Хмельницькій області



· RSS
Меню сайту
Форма входу
Категорії розділу
Мої статті [289]
Пошук
 Розділи новин
Головна » Статті » Мої статті

Свобода зборів, мітингів, походів і демонстрацій.

Свобода зборів, мітингів, походів і демонстрацій.

 

Т.Бабич - начальник відділення НСПП в Хмельницькій області

 

    Своєрідним індикатором рівня розвитку кожної правової держави є соціальна стабільність і порядок, впевненість  народу в підтримці державою соціальної справедливості. Саме тому в Конституції України закладено такі норми права, які регулюють  волевиявлення усього українського народу.

     Так, відповідно до статті 39 Конституції України громадяни мають право збиратись мирно, без зброї і проводити збори, мітинги, походи і демонстрації, про проведення яких завчасно сповіщаються органи виконавчої влади чи органи місцевого самоврядування. Обмеження щодо реалізації цього права може встановлюватися судом відповідно до закону і лише в інтересах національної безпеки та громадського порядку з метою запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров’я населення або захисту прав і свобод інших людей.

      Особи, які бажають звернутись із проханням щодо проведення зборів, мітингу, вуличного походу або демонстрації, повинні подати заяву у виконавчі органи місцевих рад. З такою заявою можуть звертатись і особи, які досягли вісімнадцятирічного віку,  уповноважені представники  трудових колективів підприємств, установ і організацій, громадських організацій (Указ Президії Верховної Ради СРСР від 28.07.88 «Про порядок організації і проведення зборів, мітингів, вуличних походів і демонстрацій в СРСР»).

      В заяві зазначаються мета, форма, місце проведення заходу або маршрути руху, час його початку і закінчення, передбачувана кількість учасників, прізвища, імена, по батькові уповноважених (організаторів), місце їх проживання і роботи (навчання), дата подачі заяви.

     Строк на повідомлення про проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій на рівні законів України не врегульований. Однак, таке повідомлення повинно бути зроблено організаторами мирних зібрань у строк, що не може обмежувати право громадян на мирні зібрання і, водночас, надавати можливість відповідним органам виконавчої влади чи органам місцевого самоврядування вжити заходів щодо безперешкодного проведення громадянами зборів, мітингів, походів і демонстрацій, забезпечення громадського    порядку,    прав    і    свобод    інших    людей    (Рішення Конституційного Суду України від 09.04.01 у справі за Конституційним поданням Міністерства внутрішніх справ України щодо офіційного тлумачення положення частини першої статті 39 Конституції України про завчасне сповіщення органів виконавчої влади чи органів місцевого самоврядування про проведення зборів, мітингів, походів і демонстрацій).

       У будь-якому разі строк завчасного сповіщення має бути достатнім для того, щоб органи виконавчої влади чи місцевого самоврядування могли визначитися, наскільки проведення таких зібрань відповідає закону, та змогли б в разі потреби звернутися до суду про заборону зібрання .

       Зокрема, порядок провадження у справах за адміністративними позовами суб’єктів владних повноважень про обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання регулюється Кодексом адміністративного судочинства України (стаття 182).

      Обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання можуть полягати у забороні проводити збори, мітинги, походи, демонстрації і  у забороні проводити ці заходи у певному місці чи у певний час, у визначенні маршруту та з інших питань.

     В разі необхідності встановити обмеження у реалізації права на мирні зібрання, позивач повинен звернутися до окружного адміністративного суду за своїм місцезнаходженням із відповідною позовною заявою. Такі вимоги позивача можуть бути задоволені тільки в інтересах національної безпеки та громадського порядку та у разі, якщо суд визнає, що проведення зборів, мітингів, походів, демонстрацій чи інших зібрань може створити реальну небезпеку заворушень чи злочинів, загрозу здоров’ю населення або правам і свободам інших людей. Крім того, у постанові суду обов’язково повинен бути зазначений спосіб обмеження щодо реалізації права на мирні зібрання.

         Виконавчий орган місцевої ради розглядає заяву і повідомляє уповноваженим (організаторам) про прийняте рішення. Також.  виконавчий орган має право при потребі запропонувати тим, хто звернувся із заявою інші час і місце проведення заходу. Таке рішення може бути оскаржено до суду. Крім того, виконавчий орган забезпечує необхідні умови для проведення зборів, мітингу, вуличного походу або демонстрації.

      Збори, мітинги, вуличні походи і демонстрації проводяться відповідно до цілей, зазначених у заяві, а також у визначені строки і в обумовленому місці. При проведенні зборів, мітингів, вуличних походів, демонстрацій уповноважені (організатори), а також інші учасники зобов’язані додержуватись законів, громадського порядку.

      Учасникам забороняється мати при собі зброю, а також спеціально підготовлені або пристосовані предмети, які можуть бути використані проти життя і здоров’я людей, для заподіяння матеріальної шкоди державним, громадським організаціям і громадянам.     

        Державні органи, громадські організації, службові особи, а також громадяни не мають права перешкоджати зборам, мітингам, вуличним походам і демонстраціям, які проводяться з додержанням встановленого порядку.

        Органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, що повідомлені про проведення мирних зборів, мають здійснити підготовчі заходи для забезпечення безперешкодного їх проведення, підтримання громадського порядку, охорони прав і свобод інших людей (наприклад, залучити певні сили та засоби правопорядку).

       Нездійснення, неналежне здійснення зазначених заходів є обмеженням у реалізації права на мирні зібрання і може бути оскаржено до адміністративного суду організатором (організаторами) цих зібрань за місцем їх проведення (стаття 183 Кодексу адміністративного судочинства України).

      Підсумовуючи вищевикладене, можна відмітити, що чітка взаємодія органів місцевої влади, представницьких організацій працівників, роботодавців, громадських організацій під час проведення  мирних зібрань у теперішній складній ситуації можуть дати плідні  результати по вирішенню будь яких вимог громадян або найманих працівників.

 

Категорія: Мої статті | Додав: Ветрик (09.09.2014)
Переглядів: 437 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Copyright MyCorp © 2017
Календар


Статистика

Безкоштовний хостинг uCoz